راهنمای یادگیری اصطلاحات زبان چینی در محل کار

بهترین سایت آموزش رایگان زبان چینی از الفبا تا مکالمه و به صورت قدم به قدم

راهنمای یادگیری اصطلاحات زبان چینی در محل کار

۹۳ بازديد


یادگیری زبان چینی در محل کار بهترین گزینه برای آموزش است. شما برای کار به زبان نیاز دارید و توسط یک محیط زبانی احاطه شده‌اید، و باید خیلی انگیزه بگیرید تا زبان را یاد بیاموزید. علاوه بر این، مطمئناً تعدادی از همکاران خوشحال خواهند شد که با شما تمرین کنند.

یادگیری زبان چینی در محل کار



اگر می‌خواهید به زبان روان ارتباط برقرار کنید، ممکن است لازم باشد به جای دانستن برخی از ساختار‌های مؤدبانه، یادگیری زبان ماندارین را به خوبی یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم که بهتر است از ابتدا از زبان مادری چینی پیروی کرده باشید و همچنین انگلیسی بدانید (هر شرکت چینی که خارجی‌ها را استخدام می کند نیز مملو از افرادی است که به انگلیسی صحبت می کنند)، می‌توانید اطمینان داشته باشید که این موارد می‌تواند شما را سریعتر و دقیق‌تر از دیگران به هدف برساند.

 یادگیری زبان چینی در محل کار به این شکل است که دائماً بین ماندارین و انگلیسی در حال تغییر است، به همین دلیل دانستن انگلیسی بسیار مهم است. کارمندان شرکت تمایل دارند نوعی زبان بازاریابی ماندارین/انگلیسی را انتخاب کنند. اگر می‌خواهید زبان چینی را بیشتر بیاموزید توصیه می‌کنیم با همکاران و سایرین در خارج از محل کار بیشتر تمرین کنید.

و همچنین باید اطمینان داشته باشید که افراد بومی بسیار مهربان در اطراف شما وجود دارند. مردم در چین بسیار دلسوز و موظف هستند که دست افرادی را بگیرند که از بعضی جنبه‌ها دچار مشکل هستند، بنابراین اگر در یادگیری ماندارین مشکل دارید می‌توانید از آن‌ها کمک بخواهید.

علاوه بر این، علاقه بهترین معلم است، اگر علاقه ای به یادگیری چینی دارید ممکن است طولی نکشد که شما بتوانید استاد ماندارین شوید.

 

آیا یادگیری زبان چینی در محل کار امکان‌پذیر است؟

این امر کاملا به این بستگی دارد که هدف از یادگیری چیست، اگر می‌خواهید مهارت‌های صحبت کردن به زبان ماندارین و واژگان تجاری ماندارین خود را بهبود ببخشید، یادگیری در حین کار موثرترین روش است. در این مقاله ما دقیقاً آن را ارائه می‌دهیم، که می‌تواند شما را به سطح مکالمه راحت و تمرین مداوم در محیط کار دوستانه و شرایط واقعی برساند.

اگر دانش علمی بیشتری می‌خواهید، بهترین راه برای یادگیری، عضویت در برنامه دانشگاهی برای افراد خارجی است، اساساً یک آموزش تمام وقت زبان، کلاس‌هایی از دوشنبه تا جمعه، مطالب آموزشی مناسب و کار کردن روی مهارت های خود حداقل دو تا سه ساعت هر روز است.

این به توانایی یادگیری زبان شخصی شما و تمایل شما برای یادگیری و علاقه‌های شما بستگی دارد. برخی افراد بعد از سه سال زندگی در چین می‌توانند با ماندارین و کانتونی روان صحبت کنند، و برخی هم بعد از سال‌ها زندگی در چین به ماندارین مسلط نیستند.

علاقه در روند یادگیری زبان بسیار مهم است. اگر شما در محیط چینی هستید و مایل هستید با همکاران یا دوستان خود چینی صحبت کنید. یادگیری چینی برای شما آسان می‌شود.

اگر می‌خواهید یک زبان را به خاطر ساختن ابزاری بیاموزید، باید آن را در حد امکان عملی کنید. این نیز آموزه‌ای در فرآیند یادگیری زبان‌های خارجی است. امیدواریم که از یادگیری آن لذت ببرید و طبق میل خود به آن تسلط پیدا کنید.

مطمئن شوید که وقت خود را با یک شهروند بومی چینی سپری می‌کنید، با این حال شما به درستی ضروریات را یاد می‌گیرید. سپس آن‌ها را در محل کار به کار ببرید!

در حالی که در محل کار هستید چینی را بیاموزید

آیا ممکن است علی‌رغم کار کردن در چین، مسلط شدن به زبان چینی غیر‌ممکن باشد؟

اول از همه، تصمیم‌گیری درباره این ضروری است، آیا می‌خواهید زبان چینی را یاد بگیرید یا نه؟ اگر پاسخ شما به این سوال “بله” باشد، می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر اینطور نیست، ممکن است در برخی موارد تسلیم شوید چون این مسیر می‌تواند بسیار خسته‌کننده و ناامید‌کننده باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که این امر تا زمانی که شما می‌خواهید، امکان پذیر است.

صحبت کردن به زبان چینی در محل کار

به لطف ماهیت جهانی بسیاری از شرکت‌های چینی، امروزه صحبت کردن چینی در سر کار به سرعت تبدیل به یک دلیل اولیه برای مردم برای یادگیری چینی می‌شود. چه به دنبال شغلی در یک محل زبان چینی هستید و یا فقط باید با همکاران در آنجا صحبت کنید، باید برخی کلمات کلیدی و عبارات کلیدی را بدانید تا بتوانید راه خود را آسانتر کنید.

یکی از عملی‌ترین دلایل یادگیری چینی، کار و تجارت است. طبق رتبه‌بندی بلومبرگ بعد از انگلیسی، ماندارین زبان برتر تجاری است. دانستن یک زبان دوم می‌تواند پتانسیل درآمدی شما را به میزان 10-15٪ افزایش دهد.

تجارت و فرهنگ کاری چین حول محور روابط است و شما نمی‌توانید بدون داشتن یک رابطه خوب با کسی تجارت خوبی داشته باشید. در چین، روابط می‌تواند درها را باز کند و یا شما را استخدام کرده یا ارتقا دهد.

 

 

در زیر واژگان چینی برای یادگیری زبان چینی در محل کار آورده شده است:

من تازه کار جدیدی پیدا کردم:

(我最近找到新的工作。(wǒ zuì jìn zhǎo dào xīn de gōng zuò

من هر روز ساعت 9 صبح کار را شروع می‌کنم:

(我每天九点上班。(wǒ měi tiān jiǔ diǎn shàng bān

معمولا ساعت ۵ بعدازظهر مرخص می‌شوم:

(我通常五点下班。(wǒ tōng cháng wǔ diǎn xià bān

زمانی که کار زیاد است، من نیاز به اضافه کاری دارم:

(公司忙的时候,我必须加班。(gōng sī máng de shí hòu,wǒ bì xū jiā bān

دفتر ما در یک ساختمان بلند شهر واقع شده است:

.我们的办公室在市中心的一城大楼里

(wǒ mén de bàn gōng shì zài shì zhōng xīn de yī chéng dà lóu lǐ)

ما همچنین در شنژن چندین کارخانه داریم:

.我们还有几家工厂在深圳

(wǒ mén hai yǒu jī jiā gōng chǎng zài Shēnzhèn)

در پایان سال، من به یک سفر تجاری به پکن می‌روم:

.年底的时候,我会到北京出差

(nián dǐ de shí hòu,wǒ huì dào Běijīng chū chāi)

آقای هوانگ رئیس ما است:

.黄先生是我们的老板

(Huáng xiān shēng shì wǒ mén de lǎo bǎn)

آقای هوانگ همچنین مدیرعامل است:

.黄先生也是总经理

(Huáng xiān shēng yě shì zǒng jīng lǐ)

آقای وونگ، مدیر ما، سال‌ها تجربه کار دارد:

.王经理有很多年的工作经验

(Wáng jīng lǐ yǒu hěn duō nián de gōng zuò jīng yàn)

شرکت ما بیش از 400 کارمند دارد:

.我们公司有四百多个员工

(wǒ mén gōng sī yǒu sì bǎi duō gè yuán gong)

مشتریان ما عمدتا خارجی هستند:

.我们大部分的客户都是外国人

(wǒ mén dà bù fēn de kè hù doū shì wài guó rén)

وقتی به سر کار می‌روم، اولین کاری که انجام می‌دهم روشن کردن رایانه است:

.到了办公司以后,我会先吧电脑点开

(dào le bàn gōng sī yǐ hòu,wǒ huì xiān ba diàn nǎo diǎn kāi)

هر روز ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنم:

.我每天都会收到许多的电邮

(wǒ měi tiān doū huì shōu dào xǔ duō de diàn yóu)

بیایید کارت ویزیت را عوض کنیم:

.我们交换名片吧

(wǒ mén jiāo huàn míng piàn bā)

آیا سندی را که برای شما ارسال کردم، دریافت کردید؟

?你有收到我寄给你的文件吗

(nǐ yǒu shōu dào wǒ jì gěi nǐ de wén jiàn má?)

چاپگر، کاغذ ندارد:

.打印机没有纸了

(dǎ yìn jī méi yǒu zhǐ le)

آیا می‌دانید چگونه از فتوکپی استفاده کنید؟

?你会不会用复印机

(nǐ huì bu huì yòng fù yìn jī)

 

بهترین منابع رایگان برای یادگیری زبان چینی در محل کار

  1. Anki

این نرم افزار به شما امکان می‌دهد تا همه چیزهایی که یاد می‌گیرید را پیگیری کنید و آن را به صورت کارآمد مطالعه کنید. اگر یادگیری زبان ماندارین را شروع کرده‌اید، از ابتدا توصیه می‌کنیم از Anki استفاده کنید.

  1. YouTube, YouKu, TuDou

آنکی فقط به شما کمک می‌کند تا مطالبی را که یاد می‌گیرید به خاطر بسپارید، و برای این کار باید مطالبی را برای مطالعه پیدا کنید. این سه وب‌ سایت به اشتراک‌گذاری ویدیو، میلیون‌ها ساعت محتوای یادگیری رایگان ماندارین دارند، که بیشتر از آن چیزی است که شما می‌توانید در رشته مطالعات خود به آن گوش دهید.

  1. Jukuu

واژگان برای بررسی سریع کلمات، به ویژه از زبان مقصد به خود شما مفید هستند. اما زبان‌آموزان باتجربه می‌دانند که برای درک دقیق معنای یک کلمه باید آن را در عمل مشاهده کنند.

برای این کار شما به جملات مثال نیاز دارید، و Jukuu یک وب سایت است که جمله مثالی چینی-انگلیسی را به وفور ارائه می‌دهد.

  1. Tatoeba

اگر جوکو به اندازه کافی نباشد، تاتوبا منبع عالی دیگر جمله‌های چینی است. این در حال حاضر دارای یک پایگاه داده عظیمی از جملات است و هر ساعت تعداد بیشتری به آن افزوده می‌شود. این یک وب سایت ترجمه است.

  1. پادکست‌های چینی رایگان

پادکست‌ها واقعاً راهی عالی برای به دست آوردن مطالب رایگان صوتی به زبان چینی ماندارین هستند.

شرکت‌های بین‌المللی با همکاران چینی

آیا شما یک جوان جوان جاه‌طلب هستید که در چین پتانسیل را برای شروع کار خود می‌بینید؟

آیا شما تفکر، پویایی، ابتکار عمل را برای موفقیت به کار می‌گیرید؟ آیا می‌توانید مستقل در یک محیط متقابل فرهنگی کار کنید؟

شما در طیف گسترده‌ای از صنایع از جمله: هتل‌، روزنامه نگاری، تدارکات، بازاریابی، رسانه‌ها، روابط عمومی، گردشگری، تجارت و … می‌توانید فعالیت کنید و در یک وضعیت واقعی کاری، زبان و دانش فرهنگی چینی خود را تمرین کرده و بهبود ببخشید.

واقعیت‌های موجود

چین 1.4 میلیارد نفر جمعیت و دومین اقتصاد بزرگ جهان است و با سرعتی بیش از 8٪ در سال در حال رشد است؛ رشد سالانه آن از ایالات متحده پیشی گرفته و به یک بازیگر مهم در صحنه جهانی و برجسته‌ترین رقیب آمریکا تبدیل شده است. به همین دلیل، صحبت کردن به زبان چینی به یک مهارت حرفه‌ای بسیار ارزشمند تبدیل شده است. برای شرکت‌هایی که می‌خواهند بازار چین را سرکوب کنند، داشتن پرسنلی که بتوانند به آن زبان صحبت کنند بسیار مهم است.

از بین 500 شرکت ثروتمند جهان، تقریبا 480 شرکت در چین سرمایه گذاری کرده‌اند.

تعداد خارجی‌ها در چین که می‌توانند به زبان چینی صحبت کنند و تجربه کاری در چین دارند کم‌تر از ۰.۰۵ درصد از جمعیت چین است.

 

هر معلم یا زبان‌شناس به شما می‌گوید که بهترین راه برای یادگیری سریع چینی غوطه‌ور شدن در یک محیط کاملا چینی است. بنابراین یادگیری زبان چینی در محل کار یک گزینه‌ی مناسب است.

یادگیری زبان چینی از طریق دوره‌های معتبر بین‌المللی چینی قبل از قرار گرفتن در محل کار شما باعث می‌شود که در دوره کارآموزی خود مزیت بیشتری کسب کنید، به شما کمک می‌کند تا در شرکت میزبان بیشتر مشارکت داشته باشید و بیشترین بهره را از محل کار خود بگیرید.

با تمرکز بر مهارت‌های عملی زبان در صحبت کردن، گوش دادن و خواندن آواشناسی با تأکید ویژه بر مکالمه، به پیشرفت سریع در زبان چینی خود دست پیدا کنید.

بیشتر وقت خود را صرف آموزش فشرده زبان چینی کنید که تمام چهار بلوک اصلی ساختمان مورد نیاز برای یک پایه قوی، برای زبان(گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) را پوشش می‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.